Dear Diary

Our Love & Life getting stronger than we thought...

bekpes utk en asben b4 off 2 work

xtaw nk mam ape..nk msk rajin jer...tp diri sendiri xlalu mkn...rajin2 dok tgk tv je aku pun amik la kentang,bwg besau, carrot,ayam dan sbgainya..kopek2 potong2..aku g tumis inti cara kekeke....ble simpan dlm freezer..1week pun bleh mkn lg nnt, tp simpan dlm bekas bertutup le..pastu bgn pagi en asben yg xsuka bekpes tb2 kata "nur, abg mcm lapar la pg ni! masak ape2 boleh?" aku pun amik blender masukkan tepung+telur sebiji+air+sikit garam = terus blend wat adunan cara..pastu amik sarang kueh cara aku yang bentuk mcm bahulu 2 letak atas dapo..panaskan n sapu2 minyak sket terus tuang adunan n letak inti cara yg dah aku msk smlm...hasilnya mcmni lah....



pastu asik wat jek xperasan inti dah nk abes..adunan byk lagi ni..hmm...drp buang baik wat cara manis lak...aku pun amik la bekas gula n sudu kecil...pastu sambung wat kuih cara tp bertukar jenis la...jadi cara manis..hehehe ni le rope nye....