Dear Diary

Our Love & Life getting stronger than we thought...

Budak Dulu dan Budak Skrg kredit 2 kanda jijie dperantauan

budak dulu : kayuh beskal bengkak kaki nak gi skolah tapi keputusannya bengkak mata mak nangis kesyukuran..

budak sekarang : takde motor, takde keta bengkak tangan tumbuk dinding tanda protes..kesudahannya mak bengkak je tengok result kita

budak dulu : busuk-busuk pun jiran datang ngadu ngan mak kes anak wheelie beskal

budak sekarang : masuk paper "sorang mat rempit brumur 13 taun maut langgar jiran yang ngadu tu

budak dulu : main pondok-pondok jerk

budak sekarang : up sikit..main hotel-hotel..last kena tangkap khalwat

budak dulu : menangis mak tak kasi tengok wayang kulit sri asun

budak sekarang : nangis tengok qhaud (benar) terkeluar minggu ke 7


budak dulu : cuba la balik ngadu cikgu lempang kat sekolah kalo nak rasa smackdown dengan bapak dia plak

budak sekarang : bapak dia yang pegi wat kes sebab dengan lempangan cikgu yang beranggaran 5 km sejam telah mengurangkan beberapa peratus pendengaran anak beliau..walhal anak dia tu yang dah memang pekak..tu yg cikgu tampor

budak dulu : mak hantar pulut kuning kat umah ustazah tanda syukur anak khatam al quran

budak sekarang : rembat pulut kuning mak dia pegi hantar kat busut ngan kubur minta nombor toto..

budak dulu : "yam!..setuju tak ni orang datang minang?..yam sambil mm arr mm arr gigit langsir yang tak basuh setahun tu mm aarr mm arr ...ahh malu..

budak sekarang : mak plak yang malu nak tanya kat anak sebab tengok gelojoh semacam jer

budak dulu : main caplong, nangis-nangis balik umah bintik-bintik badan..balik baju kotor..

budak sekarang: mak yang nangis pegi balai kes anak main pistol g rompak kedai emas POH KONG

tapi....

budak dulu: sekarang diorang dah tua pon

budak sekarang : kita-kita la

dan...

budak dulu : didiklah, bimbinglah kami

budak sekarang : dengarlah cakap orang-orang dulu kerana tiada sekarang tanpa yang terdahulu

4 comments:

Mr Ben said...

hahahaha......cekudin....

May 17, 2009 at 5:20 PM  
amu mejie said...

hehe~ ingat apelah td cekudin..x baik tol adik ipar ni..malin lak sapa tasya?

May 17, 2009 at 7:04 PM  

malin tu asmat la...kan ke nama dia amalil asmar?? hahahahaha

May 17, 2009 at 7:05 PM  
amu mejie said...

haish~ masakan den lupo nama malin penchenta wanita tu..den mksdkan adik ipar tu..dia adik ipar kepada cekudin ler...he~

May 17, 2009 at 7:48 PM